شرکت های دانش بنیان می توانند گره گشای صنعت قزوین باشند

به نقل از سایت اقتصاد ایران  :

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور عصر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزویم که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از این که دکتر ستاری به عنوان معین استان قزوین تعیین شده اند برای ما یک فرصت برای حل مشکلات خود در این عرصه است.

وی بیان کرد: قزوین یک استان با ظرفیت های خوب کشاورزی، صنعتی و گردشکری است و می تواند در صورت حمایت های کشوری در عرصه ملی نقش بیشتری ایفا کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: توسعه کشور نیازمند اتکا به علم و فناوری است و در سالهای اخیر در حمایت از شرکت های دانش بنیان کارهای خوبی شده و جوانان زیادی به مرحله خود باوری رسیده و توانسته اند  کارهای مهمی را عملی کنند.

جمالی پور بیان کرد: امروز جوانان خلاق و مبتکر و با دانش زیادی توانسته اند از دانش خود به تولید محصول و ثروت برسند و اگر حمایت ها جدی باشد به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

وی گفت: با اعتماد به جوانان امروز به مرحله ای رسیده ایم که در جایی که وابسته بودیم توانسته ایم نیاز خود را در داخل تولید کنیم و این روند ارزشمند است.

استاندار قزوین یادآورشد: جوانان ما آمادگی دارند در صحنه جدیدی که با راه اندازی شرکت های دانش بنیان ایجاد شده بتوانند در علم و فناوری کارهای بزرگی انجام دهند اما این امر نیازمند حمایت منطقی و بموقع از آنهاست.

جمالی پور با انتقاد از طولانی بودن روند صدور مجوزها گفت: گاهی اوقات برخی استعلام ها تا ۲۰۰  روز طول می کشد که منطقی نیست لذا ما در استان مصوب کردیم تا پاسخ های منفی یا مثبت بادلیل روشن و مستدل حداکثر در ۲۰ روز داده شود و اگر مدیری جواب نداد ما آن را مثبت تلقی می کنیم تا متقاضی معطل نشود.

وی بیان کرد: رویکرد ما در استان سیاست تسهیل گری و کمک به توسعه اقتصادی استان با حمایت از شرکت های دانش بنیان است و در این راه جدی هستیم.

جمالی پور گفت: در بخش صنعت گره هایی داریم که با تقویت جوانان و هدایت آنها به سمت تولید می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و باید رابطه صنعت، تولبد و دانشگاه و شرکت های دانش بنیان را تقویت و بیشتر کنیم تا خروجی کار بهتر شود.

وی اظهارداشت: باید اعتمادسازی و از یکدیگر حمایت کنیم تا با استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی و صنعت در کشور سرآمد شویم.

استاندار قزوین بیان کرد: باید بپذیریم امروز که فروش نفت کشور متوقف شده همه ما به نوعی جیره خوار مالیاتی هستیم که  همین شرکت های بخش خصوصی آن را پرداخت می کنند.

برچسب ها:

اقتصاد ایران

115
0 0