میزان بودجه‌ریزی مبنی بر عملکرد بعد از تعطیلات مجلس بررسی می‌شود

به نقل از سایت اقتصاد ایران  :

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد حکم قانونی است، اظهار کرد: دولت در برنامه ششم توسعه کشور مکلف به اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یکی از پیشرفته ترین نظام های بودجه ریزی در دنیا است و دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم، بودجه صد در صد دستگاه های اجرایی و واحدهای عملیاتی را مبتنی بر عملکرد تنظیم کند.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۷ هم قرار بر اجرای بودجه ریزی بر اساس عملکرد در ۳۰ درصد از دستگاه های اجرایی و واحدهای عملیاتی بود که بعد از تعطیلات مجلس، گزارش عملکرد این دستگاه ها را از سازمان برنامه و بودجه می گیریم.

خدابخشی با بیان اینکه مجلس مصمم به اجرای این نوع بودجه ریزی است و از آن حمایت نیز می کند، اظهار کرد: دربودجه سال ۹۸ قطعا به تعداد این دستگاه ها افزوده خواهد شد زیرا اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نه تنها منجر به کاهش هدررفت منابع و ارتقاء کارایی و بهره وری دستگاه ها می شود بلکه به افزایش شفافیت نیز کمک می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر سالیان گذشته نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور اجرا می شد شاهد افزایش کارآمدی و حل مشکلات برای پاسخ‌گویی به اقشار مختلف مانند بازنشستگان و فرهنگیان بودیم.

برچسب ها:

اقتصاد ایران

182
0 0