کاهش تورم وعده دولت بود/ ضرورت تقویت تیم اقتصادی کابینه دوازدهم

به نقل از سایت اقتصاد ایران  :

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وضعیت اقتصادی کشور، بیان کرد: معظم له فرمودند که مسئولان اقتصادی باید اهل کار جهادی باشند و شب و روز نشناسند و باکیفیت کار کنند، ما در اداره اقتصادی کشور بن‌بست نداریم و باید راهی به‌سوی رفع مشکلات بیابیم اما امروز این‌چنین نیست.

وی افزود: در برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور و اعلام وزرای کابینه دوازدهم قرار بود از کاهش تورم صیانت، نظام بانکی اصلاح، تقویت بخش خصوصی، تحقق طرح‌های عدالت اقتصادی و بودن چهره فقر، توانمندی روستائیان با طرح‌های اشتغال محور و توسعه‌ای، کاهش نرخ بیکاری و ... گنجانده‌شده بود که امروز دولت باید درباره آن پاسخ دهد.

وعده‌های دولت دست‌یافتنی بود

عضو خانه ملت گفت: رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا وعده تقویت دیپلماسی اقتصادی و فراهم کردن زمینه‌های حضور تجار در بازارهای جهانی به‌خصوص کشورهای همسایه و حمایت از تولید صادرات محور، افزایش تراز صادرات غیرنفتی و درنهایت رشد اقتصادی هشت درصد را داد.

حسینی شاهرودی افزود: معتقد هستیم این وعده‌ها نه یک شعار بلکه واقعیتی انکارناپذیر و دست‌یافتنی بود که عناصر متخصص و توانمند موجود در دولت می‌توانستند با مدیریت جهادی، انسجام و همگرایی و تعامل سازنده با سایر قوا آن را محقق سازند.

وی بیان کرد: ما در دوران انقلاب اسلامی شرایط دشوارتری از امروز را نیز تجربه کردیم که باهمت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و عزم جهادی مسئولان در سایه حمایت مردم از آن‌ها عبور کرده‌ایم اما امروز که کشورها ازلحاظ بنیه اقتصادی، سیاسی، دفاعی و حضور در عرصه جهانی به‌خصوص کشورهای منطقه بالنده‌تر از گذشته است و دشمنان با به‌کارگیری همه ابزارها زبون‌تر شده‌اند باید بیش‌ازپیش به توقیقات دست یابیم.

راهکار رفع مشکلات در داخل است

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: ایران اسلامی در حالی طی شش ماه گذشته دچار مشکلات اقتصادی شده که همه مشکلات دارای راه حل بوده و اداره اقتصاد کشور بن‌بستی ندارد همه کشور امروز باید شرایط چنگ اقتصادی و روانی را درک کرده و آرایش جنگی به خود بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی با دستور تشکیل شورای سران قوا بالاترین اختیارات خود را برای حل مشکلات اقتصادی به ارکان کشور تفویض کرده و مجلس نیز با کمیسیون‌های تخصصی خود، راهکارهای خود را برای برون‌رفت از مشکلات اعلام کرده و با تصویب طرح‌ها و لوایح محوری مانند صندوق مکانیزه فروش، قاچاق کالا و ارز، بانکداری و ... از هیچ کمکی به دولت مضایقه نکرده است.

حسینی شاهرودی بیان کرد: دستگاه قضا نیز با تمام اختیارات خود می‌بایست اقدام ضربتی خود را در راستای تشکیل دادگاه‌های جنگی ویژه رانت‌خواران، ویژه خواران و دزدان بیت‌المال که اعتبار و حیثیت مدیران پاک‌دامن را نزد مردم خدشه‌دار کرده اهتمام کند و دولت نیز باید فریاد مردم را بشنود و نگذارد فقر و فساد و تبعیض در جامعه ترویج یابد و اعتماد ۴۰ ساله مردم که ذخایر اصلی انقلاب هستند از بین برود.

وی بابیان اینکه دولت باید هرچه زودتر تیم اقتصادی را ترمیم کرده و انسجام را در این تیم مستقر سازد، گفت: دولت باید اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و از ظرفیت‌های موجود داخلی و خارجی بهره گیرد همچنین باید شاهد حذف تصمیمات معرض و متناقض در حوزه اقتصاد از سوی دولت باشیم و برنامه جامع اقتصادی را جایگزین کند چراکه همه جریانات سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و لذا چالش‌های اقتصادی را باید با راه‌حل‌های داخلی از بین ببریم و همان‌گونه که از برجام تجربه کردیم، حد مان را به مذاکره با شیطان بزرگ، گره نزنیم.

عضو خانه ملت گفت: منابع و منافع کشور باید در اولویت ما باشد و با کنار گذاشتن تمام اختلافات که غالباً ریشه نفسانی دارد، به مردم نشان دهیم که ما فرزندان انقلاب هستیم و از آرمآن‌هایمان نیز دفاع خواهیم کرد.

برچسب ها:

اقتصاد ایران

153
0 0